I mange århundrer har naturlig brygget soyasaus blitt brukt til å krydre asiatisk mat, hovedsakelig i Japan. I dag beriker Kikkoman Naturlig Brygget Soyasaus smaken på mat i mange forskjellige land – fra Middelhavet til Skandinavia og fra Asia til Amerika. Det er ingen tilfeldighet at Kikkoman er verdensledende på markedet for soyasaus. Og Kikkomans logo er en av de mest kjente i verden.
Utviklet med omhu
Alle Kikkoman-flasker bærer den berømte svarte Kikkoman-logoen. I 2008 ble i tillegg en oransje logo introdusert. Oransje er en varm farge som minner oss om sol eller ild, og den står for «god helse», «ungdommelig friskhet» og «vitalitet». Det spesielle ved den nye, oransje logoen er at denne fargen også har appetittvekkende egenskaper.
Den ikoniske designerflasken, utviklet av Kenji Ekuan, har også bidratt til å gjøre Kikkoman til et enestående og umiskjennelig merke. Flaskeformen er unik og gjenkjennelig over hele verden
Fin og praktisk: en ikonisk designklassiker
Oppdag mer