Enkelt, raskt og lekkert med Kikkoman: Snacksoppskrifter

Enkelt og raskt:

Velsmakende snacksideer fra Kikkoman!

Noen ganger har du hverken tid eller lyst til å bruke lang tid på kjøkkenet. Men visste du at du med få og enkle ingredienser kan lage kjappe, sunne og gode minimåltider? Litt soyasaus gir umami-smak og fylde til ethvert minimåltid. Bruk det du har i kjøleskapet av poteter, avokado, en boks tunfisk eller en løk sammen med litt soyasaus og du får raskt lekre småretter som både er sunt og som smaker utrolig godt.

Avokadokrem à la Kikkoman

Del to avokadoer, plukk et kjernene, ta av skallet og mos dem. Hvis du har det, tilsetter du to kopper skrellede soyabønner / edamamebønner (ikke noe must!). Så krydrer du med hvitløk, Kikkoman Ponzusaus. Tilsett deretter litt løk, tomater og saften fra en lime, og vipps så har du har laget en spennende guacamole. Finn hele oppskriften her.

Eggerøre med sjampinjonger

Eggerøre passer perfekt som et mellommåltid eller til frokost. Pisk sammen et par egg, og krydre med litt soyasaus. Skyll sjampinjongene, skjær dem i skiver og ha dem i pannen. Rør alt sammen til en herlig eggerøre, og strø gjerne over med litt gressløk.

Grønnsakspinner med soyasaus-dipp

Enten det er gulrot, agurk eller paprikastrimler – råkost smaker best med dipp. Vi har satt sammen noen dipper, som ikke bare passer til grønnsakstaver, men som passer like bra til brød eller til Nachos.

Tomat-Ponzu-dipp

Mango-Ponzu-dipp

Poke-wrap med omelett

Bruk fryst eller fersk spinat. Nori-arkene kan gjerne byttes ut med Tortilla-wrap om ønskelig. Bruk vår herlige Poke-saus for en atentisk smak av poke.

Vil du lese flere inspirierende oppskrifter med Kikkoman soyasaus? Her finner du enda flere herlige snacks.

Visste du?

Noen få poteter, en avokado, en boks tunfisk eller løk kan raskt gjøres om til små måltider som sammen med soyasaus både smaker godt og er sunt.