Del på Google+:

Bruk mindre salt i matlagingen

Kikkoman har undersøkt den naturlig bryggede soyasausens helserelevante egenskaper i flere tiår. De siste resultatene viser at naturlig brygget soyasaus kan redusere saltinnholdet i vanlige matretter med opptil 50 prosent, uten at det går ut over smaken.

Skift ut bordsaltet med soyasaus og dra fordel av denne helsebringende egenskapen - samtidig som du beholder smaken i maten!

Et sunt kosthold med Kikkoman

Du kan redusere saltinntaket betraktelig ved å erstatte saltet med den naturlig bryggede soyasausen fra Kikkoman.

De fem grunnsmakene (salt, surt, bittert, søtt og umami) spiller på lag med hverandre.

Kikkoman soyasaus inneholder massevis av umami. Umami underbygger fornemmelsen av matrettenes naturlige saltsmak. Umami i Kikkoman soyasaus balanserer og fortsterker også de øvrige grunnsmakene salt, surt, bittert og søtt.

Ved å bruke Kikkoman soyasaus kan du dermed kutte ut salt i matlagingen og likevel oppnå en fyldig smaksopplevelse.

Bruksområder i husholdningen:

  • Salatdressinger (opptil 50 % mindre salt2))
  • Supper (opptil 24 % mindre salt3))
  • Panneretter (opptil 29 % mindre salt2))

 

 

 

Bruksområder i industrien:

  • Ferdigsupper (opptil 33 % mindre salt3))
  • Marinert kjøtt (opptil 29 % mindre salt2))
  • Sauser (opptil 50 % mindre salt2))
  • Brød (opptil 39 % mindre salt3))
  • Skinke, pølser (opptil 35 % mindre salt4))